• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка методиста

/Files/images/unnamed.png

Методична робота в закладі дошкільної освіти.

Зміст методичної роботи будується на основі державних документів про освіту, науково - педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психолого - педагогічної літератури, інструктивно - методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, інформації про перспективний педагогічний досвід.

Успіх роботи закладу дошкільної освіти багато в чому залежить від рівня професійно - педагогічної компотентності вихователів. Тому головне в методичній роботі закдаду дошкільної освіти - надання систематичної, своєчасної і достатньо практичної допомоги вихователям.

До найпоширеніших форм методичної роботи відносимо такі:

* методичні об'єднання;

* теоретичний семінар;

* семінар- практикум;

* тренінг;

* майстер - клас;

* огляд - конкурс;

*творчий звіт;

* ярмарок педагогічних ідей;

*клуб;

* ділова гра;

*консультація;

*колективний перегляд;

*методичний міст;

*ток - шоу.

Завдання вихователя - методиста - знайти доступні і відночас ефективні методи підвищення педагогічної майстерності, які спонукатимуть вихователів підвищувати свій фаховий рівень без спонукання "зверху", сприятимуть збагаченню їх педагогічного досвіду, формуватимуть у них навички самостійного аналізу власної професійної компонентності. Вимоги до особистісних і фахових якостей вихователя постійно зростають, що потребує удосконалення та урізноманітнення форм методичної роботи. У закладах дошкільної освіти для підвищення професійного рівня педагогічних працівників використовуються три групи форм організації методичної роботи:

- колективні;

- групові;

- індивідуальні.

Індивідуальні форми методичної роботи.

Індивідуальні форми методичної роботи спрямовані на методичне самовдосконалення та формування індивідуальної, авторської, високоефективної системи педагогічної діяльності кожного вихователя дитячого садка. Такі форми організації методичної роботи дають змогу педагогів самостійно працювати над підвищенням свого фахового рівня та розробити власну програму самовдосконалення, яка враховуватиме його професійні потреби та інтереси. Для ефективної організації методичної роботи в закладі дошкільної освіти враховується рівень професійної підготовки педагогів. Важливою умовою успішної діяльності як вихователів, так і закладу загалом, є чітке, конкретне планування методичної роботи. Перед тим, як розпочинати методичну роботу з педагогом, вихователь - методист проводить діагностування: опитування, анкетування чи індивідуальну бесіду. Це допоможе визначити, яка проблема йому цікава або в чому він зазнає труднощів. Лише після цього складається план індивідуального професійного самовдосконалення.

Найпоширеніші індивідуальні форми методичної роботи:

*самоосвіта;

*консультування;

*вивчення перспективного педагогічного досвіду;

*атестація;

*курси підвищення кваліфікації.

Самоосвіта.

Це найефективніша індивідуальна форма здобуття педагогами нових знань, умінь і навичок шляхом самостійних занять на робочому місці чи поза ним. Вихователь - методист дитячого садка слідкує за тим, щоб самоосвіта педагогів була цілеспрямованою та результативною: ознайомлює вихователів із сучасними аспектами професійного розвитку, роз'яснює їм законодавці тонкощі, підказує правильні методи, прийоми та шляхи саморозвитку.

У процесі самоосвіти педагоги:

- опрацьовують літературу, пов'язану з їх практичною діяльністю;

- беруть участь у конференціях, тренінгах, семінарах;

- консультуються у досвідчених спеціалістів;

- вивчають перспективний педагогічний досвід;

- ведуть власну картотеку з обраної ними проблеми.

Ефективність самоосвіти залежить від того, наскільки педагог буде систематичним і послідовним у своїх стараннях, чи ускладнюватиме поступово зміст і форми роботи над собою. Не менш важливі принципи організації самоосвіти - взаємозв'язок наукових і методичних знань у самоосвітній підготовці вихователів та відповідність змісту самоосвіти рівню підготовки педагога, його інтересам і вподобанням.

Для забезпечення системності роботи педагогів над обраними темами на початку навчального року складаються індивідуальні плани самоосвіти.

Тематика самоосвіти педагогів глибоко продумується і визначається самими вихователями з урахуванням потреб освітньо - виховного процесу.

Консультування.

Серед багатьох форм індивідуальної методичної роботи, які застосовуються у закладах дошкільної освіти, провідне місце посідає консультування педагогів. Практика показує, що корисна порада чи вчасно проведена консультація здатна скорегувати роботу педагога, направити її в раціональне русло. Основні консультації плануються в річному плану закладу освіти, індивідуальні проводяться за необхідністю. Пореба в їх наданні виникає спонтанно, тож відповідальність за якість їх проведення покладена на вихователя - методиста і залежить від його педагогічної інтуїції та професійної компетентності.

Вивчення перспективного педагогічного досвіду.

Вивчення перспективного педагогічного досвіду дає змогу відшукати нові підходи до роботи з дітьми, виокремити їх масової практики. Крім того, ця робота пробуджує ініціативу, творчість, сприяє удосконаленню професійної майстерності педагога. З огляду на це щорічно в межах методичної роботи організовуються відкриті покази, на яких педагоги презентуватимуть свій кращій досвід роботи в одному з напрямів дошкільної педагогіки. Якщо в процесі планового вивчення роботи конкретного педагога відмічається високу результати в реалізації програми, значні досягнення в навчанні та вихованні дошкільників, то розробляється система відвідувань для вивчення досвіду його роботи. Це дає змогу впевнитися, що здобуті успіхи є результатом систематичного використання вихователем цікавих ефективних прийомів, тобто позитивні результати у діяльності педагога є не випадковими, а стабільними. Етапи вивчення перспективного педагогічного досвіду:

*етап дослідження (анкетування, спостереження, бесіда);

*етап аналізу (відбір кращого досвіду із представленого за відповідними критеріями);

*етап візуального сприймання (ознайомлення з матеріалами досвіду).

Курси підвищення кваліфікації.

Раз 5 років вихователі закладів дошкільної освіти проходять курси підвищення кваліфікації - спеціально організовані заходи, які передбачають грунтовне розширення та поглиблення знань, умінь та професійних навичок педагогічних працівників. Їх проходження забезпечує поглиблене вивчення питань організації освітнього процесу, освоєння інноваційних технологій та сучасних форм і методів діяльності педагогів - дошкільників.

Курси підвищення кваліфікації мають на меті:

- поглибити та розширити знання педагогів із псхології, теорії та методики дошкільної освіти;

-ознайомлення їх з досягненями педагогічної науки;

- проінформувати про нові нормативні, програмні та методично інструктивні документи;

-створити умови для досягнення педагогами високого рівня професіоналізму, набуття ними навичок творчої діяльності.

Проходження курсів є необхідною умовою для атестації педагогічних працівників.

Атестація.

Педагоги закладів дошкільної освіти періодично проходять атестацію - комплексну перевірку, яку здійснює спеціальна атестаційна комісія задля визначення рівня кваліфікації педпрацівників. Це комісія приймає рішення про відповідність педагога зайнятій посаді, встановлює, підтверджує (або не підтверджує) одну із кваліфікаційних категорій, визначає тарифний розряд оплати праці, присвоює педагогічне звання тощо.

Колективні та групові форми методичної роботи.

Існують різноманітні колективні та групові форми методичної роботи з педагогами в закладі дошкільної освіти. Умовно їх можна поділити на:

*традиційні (засідання методичного об'єднання, педагогічні ради, семінари тощо);

*нетрадиційні форми методичної роботи, або інтерактивні (ділові ігри, тренінги, майстер - класи, кейс - технології і т.д).

Функції методичного кабінету:

- врахування перспектив розвитку дошкільної освіти та специфіки діяльності дошкільного закладу;

-використання сучасних наукових психолого - педагогчних досягнень, інноваційних технологій;

- розширення професійного світогляду педагогічних працівників, систематичне інформування педагогів щодо інновацій в галузу дошкільної освіти;

-корекція та оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки та впровадження інформаційно - комунікаційних технологій.

Кiлькiсть переглядiв: 102